maandag 10 oktober 2011

Wa heb ik nou an minnen fiets hange?



't Is alweer een tijdje geleeje. Ik reej toen vur Gimondi mar eigenlijk vur Rik van Linden. Ik moest 'm goe  nirzette vur de sprint. D'n Tour war da joar 'n bitje ne rare. Francesco Moser, ne debutant, had de proloog in Charleroi gwonnen vur Merckx. Da gaajde 'm helemaol nie. Gimondi deej 't nie slecht mar had ter toch z'n beste joaren opzitten. Aachteraf.




Van Linden deej 't erg goed. Hij war toen echt d'n derde Rik. Klonk nie slecht, van Steenbergen, van Looy en van Linden. In de ploeg zat ok nog zinne bruur, Alex. Mar die di nie echt mee.



Maar waor 't nou over gaat. D'n twidde etappe diejen Tour war verdeeld in twee. En we zouden dat eerste stuk in Molenbeek finishen. Witte wel wie doar moest gaon winne....
D'r wier goe durgefietst. Mooi klubke veuraan, Merckx, Priem, Godefroot en nog wa volluk. De Kneet zat d'r ook bij. Heur ik me opinnen toch nen hoop gebries. Ik denk "Bart Solaro duu toch nie mee?" Kiek 's um en jeezus... heb ik me doar 'n perd aan minne  fiets hangen.



Het liep gelukkig goe af. Priem won de sprint trouwens vur Merckx. Die baalde!
Rik won 't twidde deel diejen dag en toen war de premie weer binnen.
Nog beter war dattie uiteindelijk 't puntenklassement binnenhaalde. Dor duude 't vur. En de gladdejolen.



1 opmerking: